nlcsenfrdehuidltnorues

Wandelen in Thailand

50 zonder rand met jaartallen wit thumb

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Soms heb je ook tijdens wandelreizen dat er dingen gebeuren ,die wel een plaatsje in je persoonlijke dagboek verdienen.

Het is zeker niet zo dat elke wandelreis voor mij een wandelvakantie is.

Een ding wat ik me altijd heb voorgenomen is dat is er plezier in moet hebben. Daarom zal ik niet met een grote groep wandelaars met touringcars op pad gaan.
Ik vind het leuk dat de groep ook samen eet en als men na de wandelreis zich een groep voelt en de contacten onderling zijn goed dan is mijn doel geslaagd.

Tijdens de wandelreis Coast to Coast, welke in Noord-Engeland loopt, waren een paar dagen die daar behoorden.

De Coast to Coast Walk (C2C) is een veel belopen
lange afstand wandelpad door Noord-Engeland. De Coast to Coast walk gaat door een ruig en bergachtig gebied, en dan weer door open gebied waar de wind vrij spel heeft.  Drie Nationale parken namelijk:
het Lake district met zijn ruige bergen, romantische dalen en.grote meren. Het natuurgebied de Yorkshire Dales met zijn lieflijke dalen met een netwerk van stenen muurtjes en de North York Moors.

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Tijdens onze wandelreis van Asssi naar Rome komen we uiteindelijk in Rome aan. Daar we eerder dan groep wandelaars zijn zoeken we alvast onze overnachtingadres alvast op. Aangekomen bij de locatie blijkt het erg moeilijk te parkeren te zijn, men vertelde wel dat men gratis kon parkeren in de wijk. Maar dat er geen parkeerplaatsen waren was niet verteld.

Nadat we de busjes een groot uit elkaar kwijt waren geraakt,  belden we aan bij onze B&B Moviehome. Er kwam na het bellen iemand onze kamers laten zien. Maar wat bleek er bleken 2 vier persoonskamers te weinig te zijn, men had wel wat bedden extra in de kamers bij gezet maar dat had ik niet besteld. Dus bellen met de firma waar via ik geboekt had.

CAMBODJA

Cambodja busstation KantharalakDaar ik wederom geen jaarvisum aangeschaft had voor Thailand, maar tijdens de wandelreis in Korea een toeristvisum had voor 2 maanden daar had gehaald. Moest ik voor mijn vertrek naar Nieuw-Zeeland het land een keer uit voor een visumrun.  Daar ik 5 dagen te kort kwam, dacht waarom zal ik niet eens in Cambodja gaan kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Dus 26e januari om 3.45 uur liep de wekker af want we moesten de bus van 4.30 uur hebben, een van de dochter zou ons wel even na het busstation brengen met de motorbike.   Net als we weg willen rijden merken we dat de band plat staat, dus snel doorwandelende naar de busstation.

Gelukkig niet ver, onze straathond Long loopt een heel stuk met ons mee en zorgt dat er geen andere straathonden ons kunnen belagen op dit vroege uur, want met de koffer ratelen we hun wakker.

rijst voor de karen

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Al een aantal jaren staat een bezoek aan Bob van Rijn op mijn eigen programma en in het bijzonder om wat hij doet daar bij Hua Hin voor Asia Care Foundation, die ik al enige jaren sponsort vanuit www.TT-wandelreizen.nll

Ik ken Bob van het wandelen, natuurlijk uit de tijd van de wandelsportvereniging OLAT (Ollandse Lange Afstand Tippelaars) waar hij ook lid van was. In de tijd dat ik er bestuurslid was. Verder als medewerker van de Bossche 100, een 100 kilometer wandeltocht die altijd in de winter vanuit ’s-Hertogenbosch wordt gehouden. Maar steeds kwam het er niet van, want ondanks dat ik wel in Thailand ben, zit er nog altijd een afstand tussen ons van ruim 700 kilometer.

Ditmaal gelijk het maar gepland, al moest ik het toch nog iets bijstellen. Want ook Conny wilde graag mee en mijn dochter Inge en vriend Abel kwamen ook dezelfde dag in Bangkok aan.

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

bus Siem Reap naar Phnom Pehn Hotel ZingWe arriveren toch lekker uitgeslapen in Phnom Phen een geheel andere stad als Siem Reap, dit een grotere stad.
Niet te vergelijken met Bangkok, maar zeker niet met Riem Reap of zo.
Als we arriveren nemen we eigenlijk de eerste TukTuk zonder te onderhandelen. We willen naar het hotel om de bagage weg te zetten en te ontbijten.

Cambodja overslagplaats goederenBij aankomst op het plein voor het hotel komen er allerlei mannen meerennen met de Tuk Tuk. Ik begrijp het niet, maar vermoed dat ze keken of ze nodig waren om goederen te verladen. Want er is een overslag van goederen daar en deze mannen helpen met het laden en lossen. Ook komt men met Tuk Tuk spullen ophalen of brengen, een andere verklaring kan ik niet hebben.